Dlouhodobé kurzy pro 3., 4., 6. a 8. třídu se nekonají ve středu 1. a 8. května! Podrobné informace najdete v rozvrhu.

Maturitní otázky z matematiky

Dlouhodobá příprava Elektronické materiály Tištěné materiály
ilustrační obrázek k časti webu

Příspěvky Přidat příspěvek

Příspěvky

Pavlína Kosařová – 14.2.2005 13:09

Jsem velmi spokojená s Va±í knihou matematiky, kterou jsem si od Vás objednala. Je velmi pěkně zpracována. Pokud bych, ale mohla mít nějakou připomínku, tak jen k otázkám, které jsou na konci ka·dého matematického tématu. Líbilo by se mi, kdyby k nim byly napsány i odpovědi. Přeji mnoho dal±ích úspěchů. S pozdravem Pavlína. odpovědět

Petr Husar – 24.11.2004 19:20

Učebnici přímo ne, ale mám připravené ře±ené úlohy s tématikou derivací, určitých a neurčitých integrálů, průběhů funkcí. Ukázku po±lu mailem. odpovědět

Tom – 22.11.2004 19:48

Na va±ich stránkách je velice pěkně publikována va±e práce. Jsem studentem I.ročníku V¦ a mé znalosti z Matematiky maji jisté mezery co se limit posloupností týče, funkce limit, derivace, parciální zlomky, Integrály, Jen se chci zeptat jestli jste vytvořil i pro tuto látku nějakou publikaci? Za odpověď děkuji. S pozdravem Tom. odpovědět

Robert Banom – 28.10.2004 14:35

Kniha me naprosto nadchla. Je to velice dobre zpracovane a promyslene. Nic podobneho se mi na ceskem trhu do rukou nedostalo - vyborna prace. Behem me pripravy na prijimaci zkousky jsem prolistoval mnoho publikaci, ale skoro vsechny postradaly dulezitou vec - zkusenosti, praxi a hlavne celkovy nadhled nad problemem, ktere clovek ziska az po mnoha a mnoha spocitanych prikladech. Tato publikace je vsak svetlou vyjimkou, do ktere autor vlozil sve zkusenosti. Jsem si jist, ze vam tato publikace pomuze ziskat jistotu pri reseni, a misto potu pri pohledu na matematicky priklad se vam na obliceji rozzari usmev (ne usmev silence, ale usmev cloveka, ktery ma prehled a vi jak na to :-). Preji mnoho uspechu. odpovědět

Petr Husar – 5.10.2004 20:24

Téměř rok jsem připravoval materiál pro tuto učebnici MATURITNÍCH OTÁZEK Z MATEMATIKY. Jsem potě±en va±ím zájmem o mou práci. Věřím, ·e u mne naleznete věrného pomocníka k přípravě na maturitu. Budu vám v±em vděčný za va±e názory, ohlasy, připomínky, vzkazy, pozdravy. Ké· by tady vznikla zajímavá, veselá a tvůrčí polemika. S pozdravem vá± Petr Husar odpovědět

Přidat příspěvek

Reakce na zprávu
Dalibor Martišek – 24.4.2009 06:52

Pane kolego, pokud jste četl moje články, měl byste vědět, že v tom, co nazýváte "svatou válkou", jsem už pěkných pár let. A jak je vidět i na Vašem případě, ještě pěkných pár let budu. Pokud tak bojujete proti teorii, neměl byste v novinách prezentovat Vaše představy o teoretických maturitních otázkách. Jak vykládám matematickou látku plné třídě 45 minut, to si raději ani nepředstavujte. Často vykládám látku 120 minut dvěma stovkám lidí. A nepoužívám vždy jen správnou matematickou terminologii. A že své žáky naučit dovedu, o tom nepochybujte. U nás totiž pravidelně hodnotí nejen učitelé studenty, ale i studenti učitele. Mohu zcela zodpovědně říci, že na moji výuku si ještě nikdo nikdy nestěžoval. A zatím každý, kdo u mojí zkoušky neuspěl, sportovně přiznal, že to, co umět má, prostě neumí. Matematiku vykládat a zkoušet je totiž něco jiného než psát vzorové odpovědi. Jak učíte, nevím. Před tím, jak píšete, varovat musím. "Odklon od přesné terminologie" a bohužel až příliš všeobecně zažitá pseudologická schémata používám ve výuce docela často. Ovšem jen proto, aby studenti pochopili, že je to v matematice cesta do pekel a že přesné vyjadřování je v matematice stejně důležité, jako přesné počítání. Novináře velmi dobře znám a vím, co dovedou udělat s článkem. Ale ve Vašem případě bych se na nedostatek místa nevymlouval. Třeba vaše chybná věta "Logaritmus je funkce" je o písmeno delší, než správné "logaritmus je číslo". Občas totiž bojuji s novináři opravdu o každý znak, a tak to hned vidím. Kromě toho, jak tak koukám na předmětný odstavec, tak by se konkrétně do této části textu vešlo těch znaků ještě tak čtyřicet. Celou učebnici jsem si nemohl projít, protože jsem ji nikde nenašel. Kromě toho si nejsem jist, zda to má smysl. Jak už jsem někde psal, elektrikář, který doporučuje zkoušet napětí v zásuvce navlhčenými prsty, mě o svých kvalitách dalšími podobnými kousky taky přesvědčí jen těžko. Ale na tu kapitolu se podívám. Moji "zničující kritiku jste bohužel odstartoval Vy sám. Ani ne tak svojí učebnicí, jako Vašim veřejným varováním. Není možné horovat proti zdrojům plným chyb a nepřesností a sám mít v tomto směru plno másla na hlavě.