Dlouhodobé kurzy pro 3., 4., 6. a 8. třídu se nekonají ve středu 1. a 8. května! Podrobné informace najdete v rozvrhu.

Maturitní otázky z matematiky

Dlouhodobá příprava Elektronické materiály Tištěné materiály
ilustrační obrázek k časti webu

Příspěvky Přidat příspěvek

Příspěvky

Reakce Zkoušek nanečisto Petr Husar – 30.1.2015 23:08

Dobrý den, posílal jsem odkaz 29. 1. Snad už můžete počítat. Petr Husar odpovědět

Michaela Paříková – 27.1.2015 20:11

Dobrý den, Chtěla jsem se zeptat 26. 1. 2015 jsem platila na Váš účet verzi stáhnout z internetu a ještě mi nepřišel odkaz. Kdy mi přijde. Děkuji odpovědět

Antonín Jaroš – 27.5.2014 08:16

Vážený pane učiteli Husare, včera jsem si objednal Vaši učebnici a do teď jsem nedostal odkaz ke stažení z internetu. Kdy mi ji, prosím Vás, pošlete? odpovědět

Alena Křížková – 20.5.2014 07:50

Váš vzkaz...Vážený pane učiteli Petře Husare, chtěla bych Vám za syna poděkovat za Vaši učebnici Matematikou krok za krokem pro 5.ročník. Na podzim o mém synovi jeho třídní učitelka řekla, že mu to pálí, řešení vždy najde, ale je pomalý. Díky Vašim písemkám se velmi zlepšil. Přijali ho na obě gymnázia, na které je hlásil. Na prvním gymnázium měl z matematiky maximum bodů, na druhém ztratil jen jeden bod. Je už v počítání o hodně rychlejší. Na prvním gymnáziu dokonce vše vyřešil za 30 minut (měli na to 60 minut, pak odevzdal písemku a chtěl odejít ze třídy. Učitel mu ale odchod nedovolil, tak následující půl hodinu svačil a díval se na ostatní, jak počítají. "Tahle část přijímaček se mi líbila nejvíc," řekl mi. V tomto případě skutečně platilo: Těžko na cvičišti, lehko na bojišti.Děkujeme Alena Křížková, Plzeň, [email protected] odpovědět

Reakce Zkoušek nanečisto Petr Husar – 7.1.2014 23:46

Dobrý den, Veroniko, dnes jsem ho posílal. odpovědět

Veronika Koldová – 7.1.2014 17:20

Dobrý den, Chtěla jsem se zeptat 5.1.2014 jsem platila na Váš účet verzi stáhnout z internetu. Ještě mi nepřišel odkaz. Kdy mi přijde. Děkuji. odpovědět

Reakce Zkoušek nanečisto Petr Husar – 7.12.2013 00:30

Dobrý den, Michale. Vámi žádanou formu nemá, ještě mne to nenapadlo. Ale není to špatný nápad. Jen teď nestíhám, uvidím, zda a kdy bych to stihl realizovat. Zatím bych poradil si to nějak schovat a zkusit to. Koncepce byla taková, aby čtenář právě mohl přímo studovat postupy a postupně jim porozumět. S pozdravem Petr Husar odpovědět

Michal Smrek – 28.11.2013 11:43

Dobrý den, koupil jsem si cd - maturitní otázky z matematiky. Za příkladem je hned řešení, což mi trošičku vadí neboť to svádí se kouknout. Nemáte náhodou v pdf formátu pouze příklady bez řešení ? (Nebo v jiném formátu) Jde mi o tytéž příklady z matematiky které jsou na cd. S pozdravem Michal Smrek odpovědět

Jarka – 27.5.2013 20:54

Dobrý den,děkuji za materiály - ráda je používám při výuce. Doplněná verze je zase o kus vpředu - chválím všechny, kdo se o ni zasloužili. Hezký den JJ odpovědět

Přidat příspěvek

Reakce na zprávu
Dalibor Martišek – 24.4.2009 06:52

Pane kolego, pokud jste četl moje články, měl byste vědět, že v tom, co nazýváte "svatou válkou", jsem už pěkných pár let. A jak je vidět i na Vašem případě, ještě pěkných pár let budu. Pokud tak bojujete proti teorii, neměl byste v novinách prezentovat Vaše představy o teoretických maturitních otázkách. Jak vykládám matematickou látku plné třídě 45 minut, to si raději ani nepředstavujte. Často vykládám látku 120 minut dvěma stovkám lidí. A nepoužívám vždy jen správnou matematickou terminologii. A že své žáky naučit dovedu, o tom nepochybujte. U nás totiž pravidelně hodnotí nejen učitelé studenty, ale i studenti učitele. Mohu zcela zodpovědně říci, že na moji výuku si ještě nikdo nikdy nestěžoval. A zatím každý, kdo u mojí zkoušky neuspěl, sportovně přiznal, že to, co umět má, prostě neumí. Matematiku vykládat a zkoušet je totiž něco jiného než psát vzorové odpovědi. Jak učíte, nevím. Před tím, jak píšete, varovat musím. "Odklon od přesné terminologie" a bohužel až příliš všeobecně zažitá pseudologická schémata používám ve výuce docela často. Ovšem jen proto, aby studenti pochopili, že je to v matematice cesta do pekel a že přesné vyjadřování je v matematice stejně důležité, jako přesné počítání. Novináře velmi dobře znám a vím, co dovedou udělat s článkem. Ale ve Vašem případě bych se na nedostatek místa nevymlouval. Třeba vaše chybná věta "Logaritmus je funkce" je o písmeno delší, než správné "logaritmus je číslo". Občas totiž bojuji s novináři opravdu o každý znak, a tak to hned vidím. Kromě toho, jak tak koukám na předmětný odstavec, tak by se konkrétně do této části textu vešlo těch znaků ještě tak čtyřicet. Celou učebnici jsem si nemohl projít, protože jsem ji nikde nenašel. Kromě toho si nejsem jist, zda to má smysl. Jak už jsem někde psal, elektrikář, který doporučuje zkoušet napětí v zásuvce navlhčenými prsty, mě o svých kvalitách dalšími podobnými kousky taky přesvědčí jen těžko. Ale na tu kapitolu se podívám. Moji "zničující kritiku jste bohužel odstartoval Vy sám. Ani ne tak svojí učebnicí, jako Vašim veřejným varováním. Není možné horovat proti zdrojům plným chyb a nepřesností a sám mít v tomto směru plno másla na hlavě.