Dlouhodobé kurzy pro 3., 4., 6. a 8. třídu se nekonají ve středu 1. a 8. května! Podrobné informace najdete v rozvrhu.

Maturitní otázky z matematiky

Dlouhodobá příprava Elektronické materiály Tištěné materiály
ilustrační obrázek k časti webu

Příspěvky Přidat příspěvek

Příspěvky

Pavlína Kosařová – 14.2.2005 13:09

Jsem velmi spokojená s Va±í knihou matematiky, kterou jsem si od Vás objednala. Je velmi pěkně zpracována. Pokud bych, ale mohla mít nějakou připomínku, tak jen k otázkám, které jsou na konci ka·dého matematického tématu. Líbilo by se mi, kdyby k nim byly napsány i odpovědi. Přeji mnoho dal±ích úspěchů. S pozdravem Pavlína. odpovědět

Petr Husar – 24.11.2004 19:20

Učebnici přímo ne, ale mám připravené ře±ené úlohy s tématikou derivací, určitých a neurčitých integrálů, průběhů funkcí. Ukázku po±lu mailem. odpovědět

Tom – 22.11.2004 19:48

Na va±ich stránkách je velice pěkně publikována va±e práce. Jsem studentem I.ročníku V¦ a mé znalosti z Matematiky maji jisté mezery co se limit posloupností týče, funkce limit, derivace, parciální zlomky, Integrály, Jen se chci zeptat jestli jste vytvořil i pro tuto látku nějakou publikaci? Za odpověď děkuji. S pozdravem Tom. odpovědět

Robert Banom – 28.10.2004 14:35

Kniha me naprosto nadchla. Je to velice dobre zpracovane a promyslene. Nic podobneho se mi na ceskem trhu do rukou nedostalo - vyborna prace. Behem me pripravy na prijimaci zkousky jsem prolistoval mnoho publikaci, ale skoro vsechny postradaly dulezitou vec - zkusenosti, praxi a hlavne celkovy nadhled nad problemem, ktere clovek ziska az po mnoha a mnoha spocitanych prikladech. Tato publikace je vsak svetlou vyjimkou, do ktere autor vlozil sve zkusenosti. Jsem si jist, ze vam tato publikace pomuze ziskat jistotu pri reseni, a misto potu pri pohledu na matematicky priklad se vam na obliceji rozzari usmev (ne usmev silence, ale usmev cloveka, ktery ma prehled a vi jak na to :-). Preji mnoho uspechu. odpovědět

Petr Husar – 5.10.2004 20:24

Téměř rok jsem připravoval materiál pro tuto učebnici MATURITNÍCH OTÁZEK Z MATEMATIKY. Jsem potě±en va±ím zájmem o mou práci. Věřím, ·e u mne naleznete věrného pomocníka k přípravě na maturitu. Budu vám v±em vděčný za va±e názory, ohlasy, připomínky, vzkazy, pozdravy. Ké· by tady vznikla zajímavá, veselá a tvůrčí polemika. S pozdravem vá± Petr Husar odpovědět

Přidat příspěvek

Reakce na zprávu
Reakce Zkoušek nanečisto Petr Husar – 23.4.2009 22:27

Je vidět, pane kolego, že jste se rozhodl pustit do své svaté války. Můžeme se utloukat navzájem vlastními argumenty a oba budeme přesvědčeni, že máme svou pravdu. Je mi to líto, o to více, že vaše názory o školství na blogu, v UN a jinde jsou mi až neuvěřitelně blízké. Nikdy jsem se nepovažoval za teoretika a svou učebnici jsem jako teoretickou nesestavoval ani ji za teoretickou neprohlašoval. Pro každou maturitní otázku jsem vybral dle svého nejlepšího přesvědčení nejtypičtější úlohy. U maturity jsem se v průběhu posledních 20 let vyskytoval jako přísedící, zkoušející, místopředseda i předseda. Maturitní otázky jsem sbíral od svých učitelských začátků a moji starší kolegové mi pomohli vytvořit slušnou sbírku. Typově je řazení úloh určitě reprezentativní. Každou úlohu v levém sloupci učebnice řeším a v pravém komentuji. Komentuji ji tak, jak by to prováděl vyučující u tabule, svými vlastními slovy. Na konci kapitoly jsou doplňkové úlohy a soupis otázek, které by mohl položit někdo z komise u maturity. V původním plánu měly být tyto otázky nezodpovězeny a měly vést studenty k vlastnímu hledání odpovědí. Na četná přání jsem začal tyto otázky doplňovat odpověďmi. Odpovědi si nekladou ambice být zcela "přesné" (ale tím nemám na mysli, že jsou úmyslně nepřesné), mají být jen tak obsáhlé, jak by stačily komisi u maturitní zkoušky. Plně odmítám Vaše výtky. Neumím si představit, jak vykládáte matematickou látku 45 minut plné třídě od tabule a používáte pouze a jen správné terminologické pojmy. Nebo si to umím představit, ale nevěřím, že jste tak někoho něco naučil. Rozhodně si nemyslím, že neučím matematiku, ale alchymii, možná ani netušíte, za jak silnou urážku toto Vaše napadení považuji. Zvláštní kapitolou je onen text v MFD. Pro účely novin jsme připravili jednu kapitolu, kterou jsme hodinu co hodinu osekávali podle nově nasmlouvaných reklam. Sám posuďte, kolik plochy nám zůstalo z původně domluvené celé strany. Posledmí úpravy dělali novináři sami, protože už dávali materiál do tisku a mne chytli na telefonu v autě. Celou přílohu dodáváme do MFD zcela bezplatně a kromě mne na ni dělají moji grafici, no to je jedno. Posílám Vám na mail celou kapitolu, tak jak je zpracována v učebnici a očekávám, že mi označíte ty hrubé chyby, ke kterým své studenty vedu. A ještě poslední poznámku. Mezi řádky naznačujete, že se snažím vydělat na nekvalitní učebnici a využívám novin k její reklamě. Možná si ani nedovedete představit, kolik času trvá připravit takovouto učebnici. Všechny výpočty i další texty kontrolovali kolegové a i jejich práce je ohromná. Asi nebudete tak naivní, abyste si myslel, že prodej na jednom malém webu někdy vynaložené úsilí zaplatí a o to mi ani nikdy nešlo. Dvakrát je mi líto, že jste se ani neobtěžoval si celou učebnici projít a na základě drobné ukázky jste se pustil do zničující kritiky.