Dlouhodobé kurzy pro 3., 4., 6. a 8. třídu se nekonají ve středu 1. a 8. května! Podrobné informace najdete v rozvrhu.

Maturitní otázky z matematiky

Dlouhodobá příprava Elektronické materiály Tištěné materiály
ilustrační obrázek k časti webu

Příspěvky Přidat příspěvek

Příspěvky

Reakce Zkoušek nanečisto Petr Husar – 30.1.2015 23:08

Dobrý den, posílal jsem odkaz 29. 1. Snad už můžete počítat. Petr Husar odpovědět

Michaela Paříková – 27.1.2015 20:11

Dobrý den, Chtěla jsem se zeptat 26. 1. 2015 jsem platila na Váš účet verzi stáhnout z internetu a ještě mi nepřišel odkaz. Kdy mi přijde. Děkuji odpovědět

Antonín Jaroš – 27.5.2014 08:16

Vážený pane učiteli Husare, včera jsem si objednal Vaši učebnici a do teď jsem nedostal odkaz ke stažení z internetu. Kdy mi ji, prosím Vás, pošlete? odpovědět

Alena Křížková – 20.5.2014 07:50

Váš vzkaz...Vážený pane učiteli Petře Husare, chtěla bych Vám za syna poděkovat za Vaši učebnici Matematikou krok za krokem pro 5.ročník. Na podzim o mém synovi jeho třídní učitelka řekla, že mu to pálí, řešení vždy najde, ale je pomalý. Díky Vašim písemkám se velmi zlepšil. Přijali ho na obě gymnázia, na které je hlásil. Na prvním gymnázium měl z matematiky maximum bodů, na druhém ztratil jen jeden bod. Je už v počítání o hodně rychlejší. Na prvním gymnáziu dokonce vše vyřešil za 30 minut (měli na to 60 minut, pak odevzdal písemku a chtěl odejít ze třídy. Učitel mu ale odchod nedovolil, tak následující půl hodinu svačil a díval se na ostatní, jak počítají. "Tahle část přijímaček se mi líbila nejvíc," řekl mi. V tomto případě skutečně platilo: Těžko na cvičišti, lehko na bojišti.Děkujeme Alena Křížková, Plzeň, [email protected] odpovědět

Reakce Zkoušek nanečisto Petr Husar – 7.1.2014 23:46

Dobrý den, Veroniko, dnes jsem ho posílal. odpovědět

Veronika Koldová – 7.1.2014 17:20

Dobrý den, Chtěla jsem se zeptat 5.1.2014 jsem platila na Váš účet verzi stáhnout z internetu. Ještě mi nepřišel odkaz. Kdy mi přijde. Děkuji. odpovědět

Reakce Zkoušek nanečisto Petr Husar – 7.12.2013 00:30

Dobrý den, Michale. Vámi žádanou formu nemá, ještě mne to nenapadlo. Ale není to špatný nápad. Jen teď nestíhám, uvidím, zda a kdy bych to stihl realizovat. Zatím bych poradil si to nějak schovat a zkusit to. Koncepce byla taková, aby čtenář právě mohl přímo studovat postupy a postupně jim porozumět. S pozdravem Petr Husar odpovědět

Michal Smrek – 28.11.2013 11:43

Dobrý den, koupil jsem si cd - maturitní otázky z matematiky. Za příkladem je hned řešení, což mi trošičku vadí neboť to svádí se kouknout. Nemáte náhodou v pdf formátu pouze příklady bez řešení ? (Nebo v jiném formátu) Jde mi o tytéž příklady z matematiky které jsou na cd. S pozdravem Michal Smrek odpovědět

Jarka – 27.5.2013 20:54

Dobrý den,děkuji za materiály - ráda je používám při výuce. Doplněná verze je zase o kus vpředu - chválím všechny, kdo se o ni zasloužili. Hezký den JJ odpovědět

Přidat příspěvek

Reakce na zprávu
Reakce Zkoušek nanečisto Petr Husar – 23.4.2009 22:27

Je vidět, pane kolego, že jste se rozhodl pustit do své svaté války. Můžeme se utloukat navzájem vlastními argumenty a oba budeme přesvědčeni, že máme svou pravdu. Je mi to líto, o to více, že vaše názory o školství na blogu, v UN a jinde jsou mi až neuvěřitelně blízké. Nikdy jsem se nepovažoval za teoretika a svou učebnici jsem jako teoretickou nesestavoval ani ji za teoretickou neprohlašoval. Pro každou maturitní otázku jsem vybral dle svého nejlepšího přesvědčení nejtypičtější úlohy. U maturity jsem se v průběhu posledních 20 let vyskytoval jako přísedící, zkoušející, místopředseda i předseda. Maturitní otázky jsem sbíral od svých učitelských začátků a moji starší kolegové mi pomohli vytvořit slušnou sbírku. Typově je řazení úloh určitě reprezentativní. Každou úlohu v levém sloupci učebnice řeším a v pravém komentuji. Komentuji ji tak, jak by to prováděl vyučující u tabule, svými vlastními slovy. Na konci kapitoly jsou doplňkové úlohy a soupis otázek, které by mohl položit někdo z komise u maturity. V původním plánu měly být tyto otázky nezodpovězeny a měly vést studenty k vlastnímu hledání odpovědí. Na četná přání jsem začal tyto otázky doplňovat odpověďmi. Odpovědi si nekladou ambice být zcela "přesné" (ale tím nemám na mysli, že jsou úmyslně nepřesné), mají být jen tak obsáhlé, jak by stačily komisi u maturitní zkoušky. Plně odmítám Vaše výtky. Neumím si představit, jak vykládáte matematickou látku 45 minut plné třídě od tabule a používáte pouze a jen správné terminologické pojmy. Nebo si to umím představit, ale nevěřím, že jste tak někoho něco naučil. Rozhodně si nemyslím, že neučím matematiku, ale alchymii, možná ani netušíte, za jak silnou urážku toto Vaše napadení považuji. Zvláštní kapitolou je onen text v MFD. Pro účely novin jsme připravili jednu kapitolu, kterou jsme hodinu co hodinu osekávali podle nově nasmlouvaných reklam. Sám posuďte, kolik plochy nám zůstalo z původně domluvené celé strany. Posledmí úpravy dělali novináři sami, protože už dávali materiál do tisku a mne chytli na telefonu v autě. Celou přílohu dodáváme do MFD zcela bezplatně a kromě mne na ni dělají moji grafici, no to je jedno. Posílám Vám na mail celou kapitolu, tak jak je zpracována v učebnici a očekávám, že mi označíte ty hrubé chyby, ke kterým své studenty vedu. A ještě poslední poznámku. Mezi řádky naznačujete, že se snažím vydělat na nekvalitní učebnici a využívám novin k její reklamě. Možná si ani nedovedete představit, kolik času trvá připravit takovouto učebnici. Všechny výpočty i další texty kontrolovali kolegové a i jejich práce je ohromná. Asi nebudete tak naivní, abyste si myslel, že prodej na jednom malém webu někdy vynaložené úsilí zaplatí a o to mi ani nikdy nešlo. Dvakrát je mi líto, že jste se ani neobtěžoval si celou učebnici projít a na základě drobné ukázky jste se pustil do zničující kritiky.