Spustili jsme objednávky kurzů, Zkoušek nanečisto a materiálů pro školní rok 2024/2025.

Maturitní otázky z matematiky

Dlouhodobá příprava Elektronické materiály Tištěné materiály
ilustrační obrázek k časti webu

Příspěvky Přidat příspěvek

Příspěvky

Reakce Zkoušek nanečisto Petr Husar – 6.6.2005 22:13

Do učebnice jsme zařadily takzvané standardky, to znamená klasické a nejčastěji zadávané úlohy u maturit po celé republice. Některé maturitní sbírky vás zahltí obtížnými a téměř neřešitelnými příklady, se kterými se potom u vlastní maturitní zkoušky nikdy nesetkáte. Jsem si jist, že naše maturitní učebnice pokrývá maturitní základ pro všechny typy škol. Protože je sbírka internetová (to jest nafukovací), budeme ji neustále rozšiřovat a každý, kdo si ji u nás zakoupí, automaticky bude dostávat všechny čerstvě dopsané kapitoly. odpovědět

ed bondy – 25.5.2005 08:47

Váš vzkaz...mam po maturitě, matematika za jedna.... vaše příklady jsem použil jen u typových příkladů, kde jsem si potřeboval osvojit algoritmické počítání. Přišlo mi, že příklady jsou poměrně snadné (k maturitě a většině přijímačkám to bohatě tačí) a proto jsem musel počítat i ze sbírky \"Petáková\". Obecně mohu říct že sbírka vašich úloh je velice dobrá, doplnil bych ji však o těžší příklady a stručnou teorii. odpovědět

Reakce Zkoušek nanečisto Petr Husar – 17.5.2005 22:46

Postupně naši učebnici MATURITNÍCH OTÁZEK Z MATEMATIKY doplňuji o odpovědi na teoretické otázky a pro příští rok chci ještě ke každé kapitole připravit přehled užitečných vzorečků a vztahů a celkově přidat sbírku náročnějších úloh v jednotlivých oblastech. odpovědět

Reakce Zkoušek nanečisto Petr Husar – 3.3.2005 00:38

Pro maturanty máme jen maturitní otázky z matematiky, potom soubor řešených písemek na VŠE z předešlých let (60), soubor z loňského roku (60). A tematické matematické materiály v balíčkách. odpovědět

Vojta Výravský – 24.2.2005 21:20

jsou tu někde k prodeji i učebnice z ČJ? odpovědět

Reakce Zkoušek nanečisto MELIBRION – 15.2.2005 00:17

tady mate primo odkaz: <a href="http://www.zkousky-nanecisto.cz/nove-testy-vse.php">řešené písemky z VŠE</a> odpovědět

Reakce Zkoušek nanečisto Petr Husar – 15.2.2005 00:05

Všem, kdo si zakoupili učebnici maturitních otázek, bych rád nabídnul řešené písemky z VŠE: http://www.zkousky-nanecisto.cz/nove-testy-vse.php s 30% slevou. odpovědět

Petr Husar – 14.2.2005 20:39

Pro Pavlínu: Odpovědi k otázkám mám v plánu. Dopracuji je snad do konce dubna. Učebnice byla původně chystána k tisku a byl omezený počet stran, proto se tam neve±ly. Jeliko· ji nyní nabízíme pouze v elektronické podobě, mů·eme rozsah zvět±it. Pokud bychom přidávali je±tě dal±í kapitoly, po±leme je vám, co u· učebnici máte, zdarma. Stejně tak i ty odpovědi. odpovědět

Zbyněk Ka±ing – 14.2.2005 20:02

Překvapila mě kvalita zpracování a hlavně rozsah a pestrost jednotlivých typů příkladů. Myslím, ·e je to velmi povedená edice, jen mo·ná malinko více teorie. Jinak jsem spokojený na 110 % :-) . Zdraví Zbyňa odpovědět

Přidat příspěvek

Reakce na zprávu
Reakce Zkoušek nanečisto Petr Husar – 23.4.2009 22:27

Je vidět, pane kolego, že jste se rozhodl pustit do své svaté války. Můžeme se utloukat navzájem vlastními argumenty a oba budeme přesvědčeni, že máme svou pravdu. Je mi to líto, o to více, že vaše názory o školství na blogu, v UN a jinde jsou mi až neuvěřitelně blízké. Nikdy jsem se nepovažoval za teoretika a svou učebnici jsem jako teoretickou nesestavoval ani ji za teoretickou neprohlašoval. Pro každou maturitní otázku jsem vybral dle svého nejlepšího přesvědčení nejtypičtější úlohy. U maturity jsem se v průběhu posledních 20 let vyskytoval jako přísedící, zkoušející, místopředseda i předseda. Maturitní otázky jsem sbíral od svých učitelských začátků a moji starší kolegové mi pomohli vytvořit slušnou sbírku. Typově je řazení úloh určitě reprezentativní. Každou úlohu v levém sloupci učebnice řeším a v pravém komentuji. Komentuji ji tak, jak by to prováděl vyučující u tabule, svými vlastními slovy. Na konci kapitoly jsou doplňkové úlohy a soupis otázek, které by mohl položit někdo z komise u maturity. V původním plánu měly být tyto otázky nezodpovězeny a měly vést studenty k vlastnímu hledání odpovědí. Na četná přání jsem začal tyto otázky doplňovat odpověďmi. Odpovědi si nekladou ambice být zcela "přesné" (ale tím nemám na mysli, že jsou úmyslně nepřesné), mají být jen tak obsáhlé, jak by stačily komisi u maturitní zkoušky. Plně odmítám Vaše výtky. Neumím si představit, jak vykládáte matematickou látku 45 minut plné třídě od tabule a používáte pouze a jen správné terminologické pojmy. Nebo si to umím představit, ale nevěřím, že jste tak někoho něco naučil. Rozhodně si nemyslím, že neučím matematiku, ale alchymii, možná ani netušíte, za jak silnou urážku toto Vaše napadení považuji. Zvláštní kapitolou je onen text v MFD. Pro účely novin jsme připravili jednu kapitolu, kterou jsme hodinu co hodinu osekávali podle nově nasmlouvaných reklam. Sám posuďte, kolik plochy nám zůstalo z původně domluvené celé strany. Posledmí úpravy dělali novináři sami, protože už dávali materiál do tisku a mne chytli na telefonu v autě. Celou přílohu dodáváme do MFD zcela bezplatně a kromě mne na ni dělají moji grafici, no to je jedno. Posílám Vám na mail celou kapitolu, tak jak je zpracována v učebnici a očekávám, že mi označíte ty hrubé chyby, ke kterým své studenty vedu. A ještě poslední poznámku. Mezi řádky naznačujete, že se snažím vydělat na nekvalitní učebnici a využívám novin k její reklamě. Možná si ani nedovedete představit, kolik času trvá připravit takovouto učebnici. Všechny výpočty i další texty kontrolovali kolegové a i jejich práce je ohromná. Asi nebudete tak naivní, abyste si myslel, že prodej na jednom malém webu někdy vynaložené úsilí zaplatí a o to mi ani nikdy nešlo. Dvakrát je mi líto, že jste se ani neobtěžoval si celou učebnici projít a na základě drobné ukázky jste se pustil do zničující kritiky.