Maturitní otázky z matematiky

Dlouhodobá příprava Elektronické materiály Tištěné materiály
ilustrační obrázek k časti webu

Příspěvky Přidat příspěvek

Příspěvky

Karkulka – 19.4.2008 09:21

Pro upřesnění, já měla na mysli, že při sestrojení grafu funkce (x+2) na druhou jdeme doleva t.j do bodu -2, ale při ( -x+2) na druhou doprava i když je tam v obou případech +2 odpovědět

Karkulka – 19.4.2008 08:44

Mně osobně by ještě souhlasily pojmy nahoru a dolů, protože např funkci (x+1) na druhou +6 opravdu posuneme o 6 dílů nahoru t.j navýšíme, ale představíme-li si v spoustě vašich příkladů místo x proměnnou -x , tak jdeme přesně opačným směrem, tím chci říci, že nezáleží pouze na znaménku u konstanty. Nebylo by jednodušší, aby student ovládal dobře řešení rovnic o jedné neznámé a vypočetl si logicky, kdy je y=0? odpovědět

Reakce Zkoušek nanečisto Petr Husar – 18.4.2008 21:46

Dobrý den, svoji učebnici si zpaměti bohužel nepamatuji, tak nevím, kde jste na tyto pojmy narazila. Pokud jsou v pravém sloupci, kde se pokouším každý výpočet vysvětlit co nejvíce lidsky ("nematematicky"), tak je to vpořádku, pravý sloupec (vedle vlastního výpočtu) hovoří k těm, kteří úskalí matematiky zvládají s maximálním vypětím, a pojmům z běžného života budou rozuměti mnohem lépe než striktním matematickým formulacím :-) Podle ohlasů, které dostávám, je toto právě největší pozitivum učebnice. Jinak děkuji za připomínku a jsem s pozdravem. odpovědět

Karkulka – 18.4.2008 20:02

Pane Husare, když si tak prohlížím vaše příklady z učebnice, zarazily mě pojmy "doleva", "doprava". Já mám sice víc jak 20 let po maturitě z matematiky. S pojmy "doleva", "doprava" jsem se setkala pouze v náhodné procházce. Skončíme zde v nule s pravděpodobností 1? odpovědět

Šárka Kubíková – 28.3.2008 16:51

Dobrý den :o) Moc bych Vám chtěla poděkovat, letos maturuji z matematiky. Cd právě dnes přišlo a chtěla bych Vám říct, že je to ta nejlepší učební pomůcka, jakou jsem kdy viděla. Moc děkuji, na shledanou odpovědět

Reakce Zkoušek nanečisto Petr Husar – 21.2.2008 23:38

Dobrý den, Jano. Odkaz posílám hned ten den, kdy se objeví peníze na našem účtu. Jedinou výjimkou jsou letní prázdniny, kdy to třeba jeden den trvá. Nevím, o jakém dlouhém čekání píšete? Jinak na link stačí kliknout a soubor se stáhne sám, není co řešit. Jinak je v mailu odkaz přímo na mne, problémy se stahováním můžete řešit osobně (pokud nějaké máte) a ne přes diskusi, na tu opravdu nechodím každý den :-) odpovědět

jana – 19.2.2008 17:34

můžete mi prosím poradit, jak učebnici stáhnout? sice mi na mail po dlouhém čekání přišel link,ale po otevření tam mám hlavní nabídku a nikde žádný postup na stažení,ani nic takového. odpovědět

Reakce Zkoušek nanečisto Petr Husar – 11.1.2008 21:50

Dobrý den, pokud platíte na poště, tak to bývá delší než přes banku. Jednak to poště trvá tak jako tak déle. Jednak nám přijde na účet platba pod variabilním symbolem poštovního kódu a variabilní symbol, podle kterého poznáme, že je to platba od vás, nám pošta až dodatečně posílá dopisem. odpovědět

mgr. landecki – 11.1.2008 10:14

Váš vzkaz...dne 5.1.2008 jsem uhradil poplatek na poště a do dnešního dne mi nebyl zaslán přístupový kód, prosím jak dlouho to může ještě trvat odpovědět

Přidat příspěvek

Reakce na zprávu
Dalibor Martišek – 24.4.2009 06:52

Pane kolego, pokud jste četl moje články, měl byste vědět, že v tom, co nazýváte "svatou válkou", jsem už pěkných pár let. A jak je vidět i na Vašem případě, ještě pěkných pár let budu. Pokud tak bojujete proti teorii, neměl byste v novinách prezentovat Vaše představy o teoretických maturitních otázkách. Jak vykládám matematickou látku plné třídě 45 minut, to si raději ani nepředstavujte. Často vykládám látku 120 minut dvěma stovkám lidí. A nepoužívám vždy jen správnou matematickou terminologii. A že své žáky naučit dovedu, o tom nepochybujte. U nás totiž pravidelně hodnotí nejen učitelé studenty, ale i studenti učitele. Mohu zcela zodpovědně říci, že na moji výuku si ještě nikdo nikdy nestěžoval. A zatím každý, kdo u mojí zkoušky neuspěl, sportovně přiznal, že to, co umět má, prostě neumí. Matematiku vykládat a zkoušet je totiž něco jiného než psát vzorové odpovědi. Jak učíte, nevím. Před tím, jak píšete, varovat musím. "Odklon od přesné terminologie" a bohužel až příliš všeobecně zažitá pseudologická schémata používám ve výuce docela často. Ovšem jen proto, aby studenti pochopili, že je to v matematice cesta do pekel a že přesné vyjadřování je v matematice stejně důležité, jako přesné počítání. Novináře velmi dobře znám a vím, co dovedou udělat s článkem. Ale ve Vašem případě bych se na nedostatek místa nevymlouval. Třeba vaše chybná věta "Logaritmus je funkce" je o písmeno delší, než správné "logaritmus je číslo". Občas totiž bojuji s novináři opravdu o každý znak, a tak to hned vidím. Kromě toho, jak tak koukám na předmětný odstavec, tak by se konkrétně do této části textu vešlo těch znaků ještě tak čtyřicet. Celou učebnici jsem si nemohl projít, protože jsem ji nikde nenašel. Kromě toho si nejsem jist, zda to má smysl. Jak už jsem někde psal, elektrikář, který doporučuje zkoušet napětí v zásuvce navlhčenými prsty, mě o svých kvalitách dalšími podobnými kousky taky přesvědčí jen těžko. Ale na tu kapitolu se podívám. Moji "zničující kritiku jste bohužel odstartoval Vy sám. Ani ne tak svojí učebnicí, jako Vašim veřejným varováním. Není možné horovat proti zdrojům plným chyb a nepřesností a sám mít v tomto směru plno másla na hlavě.