Termíny na školní rok 2025/2026 připravujeme! Více informací zveřejníme začátkem května.

Maturitní otázky z matematiky

Dlouhodobá příprava Elektronické materiály Tištěné materiály
ilustrační obrázek k časti webu

Příspěvky Přidat příspěvek

Příspěvky

Karkulka – 19.4.2008 09:21

Pro upřesnění, já měla na mysli, že při sestrojení grafu funkce (x+2) na druhou jdeme doleva t.j do bodu -2, ale při ( -x+2) na druhou doprava i když je tam v obou případech +2 odpovědět

Karkulka – 19.4.2008 08:44

Mně osobně by ještě souhlasily pojmy nahoru a dolů, protože např funkci (x+1) na druhou +6 opravdu posuneme o 6 dílů nahoru t.j navýšíme, ale představíme-li si v spoustě vašich příkladů místo x proměnnou -x , tak jdeme přesně opačným směrem, tím chci říci, že nezáleží pouze na znaménku u konstanty. Nebylo by jednodušší, aby student ovládal dobře řešení rovnic o jedné neznámé a vypočetl si logicky, kdy je y=0? odpovědět

Reakce Zkoušek nanečisto Petr Husar – 18.4.2008 21:46

Dobrý den, svoji učebnici si zpaměti bohužel nepamatuji, tak nevím, kde jste na tyto pojmy narazila. Pokud jsou v pravém sloupci, kde se pokouším každý výpočet vysvětlit co nejvíce lidsky ("nematematicky"), tak je to vpořádku, pravý sloupec (vedle vlastního výpočtu) hovoří k těm, kteří úskalí matematiky zvládají s maximálním vypětím, a pojmům z běžného života budou rozuměti mnohem lépe než striktním matematickým formulacím :-) Podle ohlasů, které dostávám, je toto právě největší pozitivum učebnice. Jinak děkuji za připomínku a jsem s pozdravem. odpovědět

Karkulka – 18.4.2008 20:02

Pane Husare, když si tak prohlížím vaše příklady z učebnice, zarazily mě pojmy "doleva", "doprava". Já mám sice víc jak 20 let po maturitě z matematiky. S pojmy "doleva", "doprava" jsem se setkala pouze v náhodné procházce. Skončíme zde v nule s pravděpodobností 1? odpovědět

Šárka Kubíková – 28.3.2008 16:51

Dobrý den :o) Moc bych Vám chtěla poděkovat, letos maturuji z matematiky. Cd právě dnes přišlo a chtěla bych Vám říct, že je to ta nejlepší učební pomůcka, jakou jsem kdy viděla. Moc děkuji, na shledanou odpovědět

Reakce Zkoušek nanečisto Petr Husar – 21.2.2008 23:38

Dobrý den, Jano. Odkaz posílám hned ten den, kdy se objeví peníze na našem účtu. Jedinou výjimkou jsou letní prázdniny, kdy to třeba jeden den trvá. Nevím, o jakém dlouhém čekání píšete? Jinak na link stačí kliknout a soubor se stáhne sám, není co řešit. Jinak je v mailu odkaz přímo na mne, problémy se stahováním můžete řešit osobně (pokud nějaké máte) a ne přes diskusi, na tu opravdu nechodím každý den :-) odpovědět

jana – 19.2.2008 17:34

můžete mi prosím poradit, jak učebnici stáhnout? sice mi na mail po dlouhém čekání přišel link,ale po otevření tam mám hlavní nabídku a nikde žádný postup na stažení,ani nic takového. odpovědět

Reakce Zkoušek nanečisto Petr Husar – 11.1.2008 21:50

Dobrý den, pokud platíte na poště, tak to bývá delší než přes banku. Jednak to poště trvá tak jako tak déle. Jednak nám přijde na účet platba pod variabilním symbolem poštovního kódu a variabilní symbol, podle kterého poznáme, že je to platba od vás, nám pošta až dodatečně posílá dopisem. odpovědět

mgr. landecki – 11.1.2008 10:14

Váš vzkaz...dne 5.1.2008 jsem uhradil poplatek na poště a do dnešního dne mi nebyl zaslán přístupový kód, prosím jak dlouho to může ještě trvat odpovědět

Přidat příspěvek

Reakce na zprávu
Reakce Zkoušek nanečisto Petr Husar – 23.4.2009 22:27

Je vidět, pane kolego, že jste se rozhodl pustit do své svaté války. Můžeme se utloukat navzájem vlastními argumenty a oba budeme přesvědčeni, že máme svou pravdu. Je mi to líto, o to více, že vaše názory o školství na blogu, v UN a jinde jsou mi až neuvěřitelně blízké. Nikdy jsem se nepovažoval za teoretika a svou učebnici jsem jako teoretickou nesestavoval ani ji za teoretickou neprohlašoval. Pro každou maturitní otázku jsem vybral dle svého nejlepšího přesvědčení nejtypičtější úlohy. U maturity jsem se v průběhu posledních 20 let vyskytoval jako přísedící, zkoušející, místopředseda i předseda. Maturitní otázky jsem sbíral od svých učitelských začátků a moji starší kolegové mi pomohli vytvořit slušnou sbírku. Typově je řazení úloh určitě reprezentativní. Každou úlohu v levém sloupci učebnice řeším a v pravém komentuji. Komentuji ji tak, jak by to prováděl vyučující u tabule, svými vlastními slovy. Na konci kapitoly jsou doplňkové úlohy a soupis otázek, které by mohl položit někdo z komise u maturity. V původním plánu měly být tyto otázky nezodpovězeny a měly vést studenty k vlastnímu hledání odpovědí. Na četná přání jsem začal tyto otázky doplňovat odpověďmi. Odpovědi si nekladou ambice být zcela "přesné" (ale tím nemám na mysli, že jsou úmyslně nepřesné), mají být jen tak obsáhlé, jak by stačily komisi u maturitní zkoušky. Plně odmítám Vaše výtky. Neumím si představit, jak vykládáte matematickou látku 45 minut plné třídě od tabule a používáte pouze a jen správné terminologické pojmy. Nebo si to umím představit, ale nevěřím, že jste tak někoho něco naučil. Rozhodně si nemyslím, že neučím matematiku, ale alchymii, možná ani netušíte, za jak silnou urážku toto Vaše napadení považuji. Zvláštní kapitolou je onen text v MFD. Pro účely novin jsme připravili jednu kapitolu, kterou jsme hodinu co hodinu osekávali podle nově nasmlouvaných reklam. Sám posuďte, kolik plochy nám zůstalo z původně domluvené celé strany. Posledmí úpravy dělali novináři sami, protože už dávali materiál do tisku a mne chytli na telefonu v autě. Celou přílohu dodáváme do MFD zcela bezplatně a kromě mne na ni dělají moji grafici, no to je jedno. Posílám Vám na mail celou kapitolu, tak jak je zpracována v učebnici a očekávám, že mi označíte ty hrubé chyby, ke kterým své studenty vedu. A ještě poslední poznámku. Mezi řádky naznačujete, že se snažím vydělat na nekvalitní učebnici a využívám novin k její reklamě. Možná si ani nedovedete představit, kolik času trvá připravit takovouto učebnici. Všechny výpočty i další texty kontrolovali kolegové a i jejich práce je ohromná. Asi nebudete tak naivní, abyste si myslel, že prodej na jednom malém webu někdy vynaložené úsilí zaplatí a o to mi ani nikdy nešlo. Dvakrát je mi líto, že jste se ani neobtěžoval si celou učebnici projít a na základě drobné ukázky jste se pustil do zničující kritiky.