Zkoušky nanečisto přes internet pro žáky 5. třídy

Otevřené úlohy
ilustrační obrázek k časti webu

Příspěvky Přidat příspěvek

Příspěvky

Karmelitová Michaela – 17.12.2004 08:24

Dobrý den, píši za dceru Míšu. Dnes jsme obdrželi výsledky 2.kola, které dcera společně s Honzou Nápravníkem netrpělivě očekávali. Vzhledem k tomu, že přípravě matematiky s oběma dětmi se věnuji já, vím které typy úloh dělají dětem největší problémy. Mezi ně patří i úloha typu "spočti kolik čtevrců je na obrázku". Tyto úlohy bývají zadávány právě formou "kolik je na obrázku útvarů?". V 2.kole byla otázka formulována "Kolik je ve velkém čtverci schováno čtverců různé velikosti?". Dcera mě při zběžném rozboru jejího řešení přesvědčuje, že výsledek je 8 ks, protože 9.-velký se nepočítá, počítají se jen "schované v něm". Popravdě řečeno, skoro bych dal dceři za pravdu. V případě formulace "kolik je obrazců na obrázku" by byla jednoznačně správná odpověď 9 ks. Zajímal by nás váš názor na tuto problematiku. Jinak Vám děkujeme za dosavadní přínosnou spolupráci, přejeme klidné vánoční svátky a těšíme se na další lednové kolo. S úctou, Ing.Jaroslav Karmelita odpovědět

Přidat příspěvek

Reakce na zprávu
Pavla – 3.10.2017 20:18

Váš vzkaz...Dobrý večer, ráda bych se optala ,zda by syn prošel hned prvním příkladem z mat, kdy počítá hlávky zelí. Nemá zapsán celý postup vypočítaného příkladu. Náš příklad : 28:2 =14 14-2=12 14+2=16 Zk:16+12=28 Zajímá nás ,jestli by takto stačilo? Děkuji mnohokrát.