Dlouhodobé kurzy pro 3., 4., 6. a 8. třídu se nekonají ve středu 1. a 8. května! Podrobné informace najdete v rozvrhu.

Zkoušky nanečisto přes internet pro žáky 5. třídy

Otevřené úlohy
ilustrační obrázek k časti webu

Příspěvky Přidat příspěvek

Příspěvky

Karmelitová Michaela – 17.12.2004 08:24

Dobrý den, píši za dceru Míšu. Dnes jsme obdrželi výsledky 2.kola, které dcera společně s Honzou Nápravníkem netrpělivě očekávali. Vzhledem k tomu, že přípravě matematiky s oběma dětmi se věnuji já, vím které typy úloh dělají dětem největší problémy. Mezi ně patří i úloha typu "spočti kolik čtevrců je na obrázku". Tyto úlohy bývají zadávány právě formou "kolik je na obrázku útvarů?". V 2.kole byla otázka formulována "Kolik je ve velkém čtverci schováno čtverců různé velikosti?". Dcera mě při zběžném rozboru jejího řešení přesvědčuje, že výsledek je 8 ks, protože 9.-velký se nepočítá, počítají se jen "schované v něm". Popravdě řečeno, skoro bych dal dceři za pravdu. V případě formulace "kolik je obrazců na obrázku" by byla jednoznačně správná odpověď 9 ks. Zajímal by nás váš názor na tuto problematiku. Jinak Vám děkujeme za dosavadní přínosnou spolupráci, přejeme klidné vánoční svátky a těšíme se na další lednové kolo. S úctou, Ing.Jaroslav Karmelita odpovědět

Přidat příspěvek

Reakce na zprávu
Martin – 8.11.2006 22:43

Dobrý den, po prohlédnutí zadání a řešení předtestů z matematiky ze dne 4.11., konkrétně příkladu číslo 2 (zvířátka), si nejsem zcela jist jednoznačností Vámi předloženého řešení. Tvrdím, že řešení 1.štěně, 2.slepička, 3.kocourek, 4.kůzle 5. prasátko plně vyhovuje kritériím zadání. Pokud správně vnímám iterpretaci kritéria "slepička jen tak tak neskončila těsně za kocourkem", nevyplývá z ní implicitně že musela nutně skončit za kocourkem. Proč by nemohla skončit před ním??? Jinak Vám blahopřeji k výbornému nápadu zkoušek nanečisto. Děkuji Martin Kovář