Dlouhodobé kurzy pro 3., 4., 6. a 8. třídu se nekonají ve středu 1. a 8. května! Podrobné informace najdete v rozvrhu.

Zkoušky nanečisto přes internet pro žáky 5. třídy

Otevřené úlohy
ilustrační obrázek k časti webu

Příspěvky Přidat příspěvek

Příspěvky

Karolina (1) – 24.3.2005 10:30

Pane Hlavaci, mate pravdu, ja jsem si tu otazku poradne neprecetla, tak to se omlouvam. diky za odpoved Kaja odpovědět

Reakce Zkoušek nanečisto MELIBRION – 24.3.2005 00:43

Karolina: ale otazka znela: <cite>Za jak dlouho se dostane Měsíc z jednoho úplňku k druhému? </cite> odpovědět

Karolina (1) – 23.3.2005 23:20

Pane Husare, v řešení 13. kola uvádíte, že doba oběhu Měsíce kolem Země je 29,5 dne. V knize 100+1 záludných otázek astronomie je uvedeno, že doba mezi dvěma úplňky je 29,53 dne, zatímco doba oběhu Měsíce kolem Země je 27,21 dne. Do odpovědi jsem napsala 28 dní, což mi připadá, jako dobrá odpověď. Doufám, že k tomu při hodnocení přihlédnete :-) Kája odpovědět

Reakce Zkoušek nanečisto MELIBRION – 22.2.2005 23:09

ahoj ;-) odpovědět

Simona Lipková – 22.2.2005 19:24

Ahoj lidičky..... odpovědět

Ivana Jordánová – 20.2.2005 19:28

ahoj ivi jsem na.............................................................. odpovědět

Reakce Zkoušek nanečisto Petr Husar – 20.2.2005 18:01

Zadání je tam správné, všechny písemky ke stažení jsou z 9. kola. Jen jsme zapomněli opravit číslování v nadpisu. Opravíme. Ale stáhnout si to můžeš hned. odpovědět

Jakub Murár – 20.2.2005 17:23

Váš vzkaz...Na webu je že probíhá 9.kolo,ale je tam zadání 8.kola,jde jen o chybu nebo bude 9.kolo později odpovědět

Denisa Höfnerová – 5.2.2005 01:57

Váš vzkaz... Jakubovi: Ano, pravidla opravdu připouštějí oba tvary, tvoje varianta tedy byla také správná. Nicméně je dobré znát i spisovnější formu, která nemá příznak hovorové češtiny. odpovědět

Přidat příspěvek

Reakce na zprávu
Reakce Zkoušek nanečisto Petr Husar – 12.4.2006 11:13

Dobrý den, při tvorbě našich testů se nedíváme ani tak na to, co se v 5. třídě učí, jako spíš na to, jak vypadají přijímací zkoušky. Každý rok děláme analýzu několika stovek prací z celé republiky a podle toho korigujeme, upravujeme, připravujeme a doplňujeme naše testy. Byla by z naší strany velká chyba, učit jen to, co se učí na základních školách, a nepřipravit žáky k tomu, co je čeká u přijímaček. A ještě ke zmiňovanému příkladu. Jedná se úlohu spíše na logické myšlení než na nějaký naučený postup. Bez problémů ji zvládnou i někteří žáci nižších ročníků než je 5. třída. Stačí si namalovat obrázek konečného stavu. Takových úloh, které se třeba ve školské matematice neobjeví (ale to taky záleží na snaze a invenci toho či onoho pana učitele, paní učitelky), ale přesto se postup dá logicky odvodit se u přijímacích zkoušek zadává povícero a podle mne je to tak správné, na takovéto úloze se ukazují logické schopnosti myšlení žáka v plné parádě. Koneckonců podobný typ zadáváme i v přímých zkouškách nanečisto, které skládá pravidelně každý týden téměř 300 žáků, a většina z nich s tímto typem problémy nemá. S pozdravem Petr Husar