Pozor na změny ve výukách Dlouhodobých kurzů během Velikonoc! Změny se týkají některých výuk od 28. 3. 2024 do 1. 4. 2024. Podrobné informace najdete v rozvrhu.

Výuky Dlouhodobých kurzů z Velikonočního pondělí jsou přesunuty na 8. 4.!

Zkoušky nanečisto probíhají bez omezení! Učíme v pátek i v sobotu.

Maturitní otázky z matematiky

Dlouhodobá příprava Elektronické materiály Tištěné materiály
ilustrační obrázek k časti webu

Příspěvky Přidat příspěvek

Příspěvky

Martin Kopřiva – 17.8.2009 14:59

Dobrý den, chci se zeptat jestli by bylo možno poslat mi CD na dobírku, které jsem si dnes objednal pod stejným jménem na vyplněné bydliště, bylo by to pro mě velké usnadnění, děkuji za odpověď odpovědět

Jana – 9.6.2009 06:11

Dobrý den, mám maturovat příští rok, tudíž státní maturita. Jenže já chodím na dálkové studium, kde výuka matematiky je velice skromná. Myslíte, že je možné se takto doučit až k maturitě? A je potom nějaká možnost aktualizace podle toho, co vymyslí úředníci? Také bych chtěla vědět jakou učebnici na procvičení si koupit, abych měla přehled o chybách. Děkuji odpovědět

marek – 24.5.2009 17:53

Děkuju budu to potřebovat dělám teď v úterý. odpovědět

Reakce Zkoušek nanečisto Petr Husar – 21.5.2009 19:32

Díky Marku za upozornění, už jsem to opravil a webmaster to ještě dá do doplňků na web. Přeji úspěch u maturity. odpovědět

marek – 21.5.2009 15:22

DD Nevím jestli to už někdo říkal ale v učebnici, kapitola 20 jsou podle mě chybné goniometrické vzorce. Strana 3. odpovědět

Damir Holas – 10.5.2009 06:14

Vážený pane Martišku, materiály a kurzy autora, před kterým varujete, mi pomohly zvládnout přijímačky na VŠ a velmi mi pomohly i při samotném studiu po přijetí. Takže asi tak. Uvědomte si, prosím, že ne každý je matematický génius a někdy je prostě potřeba uhnout od strohé terminologie a vykládat to \"lidsky\" (samozřejmě ne nepřesně nebo dokonce chybně, ale to jsem u pana Husara nikdy nezažil). Nestrhávejte, prosím, něčí práci jenom proto, že není matematicky \"košer\". odpovědět

Ing. Miroslav Hubka – 3.5.2009 09:38

Vážený pane Husare. Nenechte si brát životní elán a chuť učit ostatní a přibližovat jim matematiku. Někteří lidé jsou velmi omezení ve svém náhledu na život a jeho rozmanitost. Tak jako si někteří studenti nezapamatují a ani nepochopí matematické definice podané strohým a přesným matematickým jazykem, tak někteří docenti za celý život nepochopí, že je potřebné mluvit s ostatními jazykem, kterému ti ostatní rozumí. Z tohoto nepochopení plyne i ta zášť pana docenta, která vzniká díky tomu, že mu mnoho lidí asi nerozumí. Velikost člověka tkví v pochopení a uznání druhých, v nalezení společné řeči, ne v hanobení těch které nechci chápat. Mému klukovi ta Vaše učebnice pomohla. Je mi 47 let, pracuji ve stavebnictví a za život jsem mnoho věci z matematiky nikdy ani nepotřeboval. Přesto si je pamatuji díky skvělým učitelkám matematiky na ZDŠ a SPŠ. A tak děkuji pane Husare za to, co děláte a prosím, dělejte to dál s radostí jako dřív. odpovědět

Jan Michek – 30.4.2009 13:18

Pan Husar je nejvetsi frajer, pripravil spousty lidi jak na stredni skolu, tak na vysokou a navic jsou jeho hodiny zajimave. Ucebnice je jasna pro vsechny a nejdulezitejsi je, ze to ctenar pochopi !! odpovědět

elizabeth – 30.4.2009 06:37

Dobrý den, jsem matka kluka na víceletém gymnáziu a musím konstatovat, že kvalitních učebnic pro samostudium je tak zoufale málo. Pokud tedy student z nějakého důvodu (nemoci apod.) zamešká podstatnou část výuky matematiky, tak způsob jak dohnat látku není mnoho, učitelé nemohou poskytovat privátní hodiny na "dovysvětlení" učiva, tak nezbývá nic jiného než pátrat po učebnicích a na internetu. Pokud dáte takovému klukovi učebnici s "přesnou" matematickou terminologií a teorií, veřte mi, že mu mnoho nepomůže, odloží ji a bude se v matematice plácat dál po svém. Zamyslel jste se někdy pane Martíšku nad tím, po jakém druhu učebnic by byl mezi studenty zájem? Je to jednoduché, zájem je o jasné, stručné učebnice se spoustou modelových příkladů a ostatních příkladů na procvičení. Matematickou terminologii si nechte do skript pro studenty VŠ. Jsem pro každou snahu přiblížit matematiku studentům středních škol a plošné hanění ve stylu "Celé to stojí za ..." mi připadá nedůstojné představitele Ústavu matematiky FSI VUT v Brně. Místo toho bych raději viděla, kdyby došlo ke spojení Vás jako odborníka s panem Husarem a probral s ním vlastní náměty a připomínky. Vaše vyjádření z 23. 4. 2009 20:09 mi spíš připadá jako vylití si jednorázového vzteku na webu bez jakéhokoliv zamyšlení nad tím co píšete. Prosím Vás, co kdybyste to vzal za jiný konec a snažil se udělat pro propagaci matematiky u mládeže něco jiného než veřejné hanění a diskuze bez smyslu. Nevím, jestli jste někdy učil třeba malé předškoláčky, ale vysvětlovat jim, že když mají jedno jablko červené a druhé zelené tak mají dohromady dvě jablíčka terminologií, že provedeme součet.. asi není úplně ideální. Takže prosím každé úrovni vzdělanosti je potřeba dát specificky odlišný výklad, takže děkuji za výklad pro studenty ZŠ A SŠ bez přehnaně přesné matematické terminologie. Tu můžete začít stavět v momentě, kdy budou ovládat základní principy matematiky. Děkuji odpovědět

Přidat příspěvek

Reakce na zprávu
Hanka – 28.4.2009 13:51

Dobry den, predem se chci omluvit, ze ma zprava bude bez diakritiky, ale jsem v zahranici. Nejdrive jsem nechtela reagovat, ale kdyz vidim ceho jsou nekteri lide schopni, neda mi to. Pana Husara znam uz z dob jeho zacatku, kdy rozjizdel prvni kurzy na gymnaziu. Kdybych tenkrat tyto kurzy nenavstevovala, neprijali by mne na gymnazium, z gymnazia bych nemohla studovat vysokovou skolu a byt tam, kde jsem. Ano, neni to pouze zasluha techto kurzu, ale na zakladni skole je uroven matematiky tak podprumerna, ze sance na prijeti, bez pripravnych kurzu, je miziva. Pan Husar dokaze jakoukoliv matematickou vetu pro laika nesrozumitelnou podat takovym zpusobem, ze kazdy porozumi tomu, co od neho zadani prikladu chce. Na zakladni skole jsem matematiku nemela v lasce, avsak pripravne kurzy mi daly jiny pohled na tutez vec. Nasledne jsem odmaturovala z matematiky (dale pak fyzika, anglictina, cestina) dostala se na vysokou skolu, kde jsem nejen mela zkousku z matematiky za 1, ale i jsem doucovala spoluzaky a dodnes doucuji matematiku. Avsak mohu z vlastni zkusenosti potvrdit, pokud si nejste jisti v zakladech, dal to nepujde. A proto bych tu rada podekovala za to, ze pan Husar vede tyto kurzy, matematiku podava tak, jak ji podava a myslim, ze muj nazor jakozto byvale studentky je alespon podlozen osobnim kontaktem a vlastni zkusenosti s tim, jak studenti dokazi pochopit matematiku, kdyz se umi vylozit jazykem, kterym oni rozumi. Dle meho nazoru je pan Husar skvely ucitel, trpelivy clovek a dokaze to, na co ostatnim uz nezbydou nervy, dokaze, ze matematiku jeho pojetim chape opravdu kazdy. Hezky den