Dlouhodobé kurzy pro 3., 4., 6. a 8. třídu se nekonají ve středu 1. a 8. května! Podrobné informace najdete v rozvrhu.

Maturitní otázky z matematiky

Dlouhodobá příprava Elektronické materiály Tištěné materiály
ilustrační obrázek k časti webu

Příspěvky Přidat příspěvek

Příspěvky

Karkulka – 19.4.2008 09:21

Pro upřesnění, já měla na mysli, že při sestrojení grafu funkce (x+2) na druhou jdeme doleva t.j do bodu -2, ale při ( -x+2) na druhou doprava i když je tam v obou případech +2 odpovědět

Karkulka – 19.4.2008 08:44

Mně osobně by ještě souhlasily pojmy nahoru a dolů, protože např funkci (x+1) na druhou +6 opravdu posuneme o 6 dílů nahoru t.j navýšíme, ale představíme-li si v spoustě vašich příkladů místo x proměnnou -x , tak jdeme přesně opačným směrem, tím chci říci, že nezáleží pouze na znaménku u konstanty. Nebylo by jednodušší, aby student ovládal dobře řešení rovnic o jedné neznámé a vypočetl si logicky, kdy je y=0? odpovědět

Reakce Zkoušek nanečisto Petr Husar – 18.4.2008 21:46

Dobrý den, svoji učebnici si zpaměti bohužel nepamatuji, tak nevím, kde jste na tyto pojmy narazila. Pokud jsou v pravém sloupci, kde se pokouším každý výpočet vysvětlit co nejvíce lidsky ("nematematicky"), tak je to vpořádku, pravý sloupec (vedle vlastního výpočtu) hovoří k těm, kteří úskalí matematiky zvládají s maximálním vypětím, a pojmům z běžného života budou rozuměti mnohem lépe než striktním matematickým formulacím :-) Podle ohlasů, které dostávám, je toto právě největší pozitivum učebnice. Jinak děkuji za připomínku a jsem s pozdravem. odpovědět

Karkulka – 18.4.2008 20:02

Pane Husare, když si tak prohlížím vaše příklady z učebnice, zarazily mě pojmy "doleva", "doprava". Já mám sice víc jak 20 let po maturitě z matematiky. S pojmy "doleva", "doprava" jsem se setkala pouze v náhodné procházce. Skončíme zde v nule s pravděpodobností 1? odpovědět

Šárka Kubíková – 28.3.2008 16:51

Dobrý den :o) Moc bych Vám chtěla poděkovat, letos maturuji z matematiky. Cd právě dnes přišlo a chtěla bych Vám říct, že je to ta nejlepší učební pomůcka, jakou jsem kdy viděla. Moc děkuji, na shledanou odpovědět

Reakce Zkoušek nanečisto Petr Husar – 21.2.2008 23:38

Dobrý den, Jano. Odkaz posílám hned ten den, kdy se objeví peníze na našem účtu. Jedinou výjimkou jsou letní prázdniny, kdy to třeba jeden den trvá. Nevím, o jakém dlouhém čekání píšete? Jinak na link stačí kliknout a soubor se stáhne sám, není co řešit. Jinak je v mailu odkaz přímo na mne, problémy se stahováním můžete řešit osobně (pokud nějaké máte) a ne přes diskusi, na tu opravdu nechodím každý den :-) odpovědět

jana – 19.2.2008 17:34

můžete mi prosím poradit, jak učebnici stáhnout? sice mi na mail po dlouhém čekání přišel link,ale po otevření tam mám hlavní nabídku a nikde žádný postup na stažení,ani nic takového. odpovědět

Reakce Zkoušek nanečisto Petr Husar – 11.1.2008 21:50

Dobrý den, pokud platíte na poště, tak to bývá delší než přes banku. Jednak to poště trvá tak jako tak déle. Jednak nám přijde na účet platba pod variabilním symbolem poštovního kódu a variabilní symbol, podle kterého poznáme, že je to platba od vás, nám pošta až dodatečně posílá dopisem. odpovědět

mgr. landecki – 11.1.2008 10:14

Váš vzkaz...dne 5.1.2008 jsem uhradil poplatek na poště a do dnešního dne mi nebyl zaslán přístupový kód, prosím jak dlouho to může ještě trvat odpovědět

Přidat příspěvek

Reakce na zprávu
elizabeth – 30.4.2009 07:37

Dobrý den, jsem matka kluka na víceletém gymnáziu a musím konstatovat, že kvalitních učebnic pro samostudium je tak zoufale málo. Pokud tedy student z nějakého důvodu (nemoci apod.) zamešká podstatnou část výuky matematiky, tak způsob jak dohnat látku není mnoho, učitelé nemohou poskytovat privátní hodiny na "dovysvětlení" učiva, tak nezbývá nic jiného než pátrat po učebnicích a na internetu. Pokud dáte takovému klukovi učebnici s "přesnou" matematickou terminologií a teorií, veřte mi, že mu mnoho nepomůže, odloží ji a bude se v matematice plácat dál po svém. Zamyslel jste se někdy pane Martíšku nad tím, po jakém druhu učebnic by byl mezi studenty zájem? Je to jednoduché, zájem je o jasné, stručné učebnice se spoustou modelových příkladů a ostatních příkladů na procvičení. Matematickou terminologii si nechte do skript pro studenty VŠ. Jsem pro každou snahu přiblížit matematiku studentům středních škol a plošné hanění ve stylu "Celé to stojí za ..." mi připadá nedůstojné představitele Ústavu matematiky FSI VUT v Brně. Místo toho bych raději viděla, kdyby došlo ke spojení Vás jako odborníka s panem Husarem a probral s ním vlastní náměty a připomínky. Vaše vyjádření z 23. 4. 2009 20:09 mi spíš připadá jako vylití si jednorázového vzteku na webu bez jakéhokoliv zamyšlení nad tím co píšete. Prosím Vás, co kdybyste to vzal za jiný konec a snažil se udělat pro propagaci matematiky u mládeže něco jiného než veřejné hanění a diskuze bez smyslu. Nevím, jestli jste někdy učil třeba malé předškoláčky, ale vysvětlovat jim, že když mají jedno jablko červené a druhé zelené tak mají dohromady dvě jablíčka terminologií, že provedeme součet.. asi není úplně ideální. Takže prosím každé úrovni vzdělanosti je potřeba dát specificky odlišný výklad, takže děkuji za výklad pro studenty ZŠ A SŠ bez přehnaně přesné matematické terminologie. Tu můžete začít stavět v momentě, kdy budou ovládat základní principy matematiky. Děkuji