Zkoušky nanečisto přes internet pro žáky 5. třídy

Otevřené úlohy
ilustrační obrázek k časti webu

Příspěvky Přidat příspěvek

Příspěvky

velký fil – 27.1.2005 15:40

Váš vzkaz...jak se dostanu na testy odpověste co nejdříve odpovědět

Reakce Zkoušek nanečisto Petr Husar – 25.1.2005 09:38

Nevím, Jakube, jak se ti to zobrazilo, ale při správném zobrazení se jedná o součin dvou trojciferných čísel, ve kterém neznáme některé číslice, ale z těch číslic, které jsou známé, umíme vše šikovně rekonstruovat a doplnit. odpovědět

Jakub Murár – 25.1.2005 08:46

Jak se počítají tyto příklady-2?? .?11 21? ??? 217 ????? nebo 2?4 .??? 7?? 2?? 4?? ???42 odpovědět

Reakce Zkoušek nanečisto Petr Husar – 19.1.2005 20:32

Dobrý den, kolegyně říkala, že vám napíše. Já to upřesním ještě v této diskuzi. Při přípravě na zkoušky nemůžeme my, kteří pro vás přípravu připravujeme, vycházet pouze z toho, co je v osnovách. Každý rok pečlivě analyzujeme, co která škola do přijímacích zkoušek zahrnula, a z této analýzy vytváříme naše testy a pomocné studijní materiály. Snažíme se, aby nám nic neuniklo a aby vás (vaše děti) naše testy připravily na vše, co vás může u zkoušek potkat. odpovědět

Karmelitová Michaela – 13.1.2005 09:46

Váš vzkaz...český jazyk - Dobrý den,chtěla bych se zeptat,zda učivo o určování druhu vedlejších vět patří do osnov českého jazyka pro 1.stupen základní školy. Podle mých informací se druhy vedlejších vět budou probírat později, ale protože se tato otázka objevuje ve vašich testech, musíme s dcerou toto téma probrat. Nevím, však do jaké hloubky. Děkuji odpovědět

Reakce Zkoušek nanečisto MELIBRION – 10.1.2005 03:31

Na web byla přidána Síň Slávy, kam se dostane jen ten, kdo byl v některém předmětu na On-line Zkouškách nanečisto nejlepší - první ze všech. <a href="http://www.zkousky-nanecisto.cz/sin-slavy.php?trida=4&mode=i">Síň Slávy je zde</a> odpovědět

Reakce Zkoušek nanečisto Petr Husar – 9.1.2005 19:24

Zadání už je na webu, dali jsme ho tam přibližně v půl sedmé. Pokud nechcete dělat test všeobecných znalostí, nemusíte ho vypracovat a posílat, jenom potom nebudete mít celkové srovnání s ostatními a nedostanete se na tabuli cti v celkovém součtu, což by pro vás byla menší vypovídací hodnota. Domnívám se, že je lepší složit zkoušku celkově. Každé ze zúčastněných dětí bude skládat přijímací zkoušky jinde, v trochu jinak nastavených podmínkách, ale chceme-li si celorepublikově porovnat schopnosti a šance na úspěch, musíme si trochu sjednotit pravidla. odpovědět

Murárová Romana – 9.1.2005 18:19

Váš vzkaz...Kde mohu najít otázky pro třetí kolo pro 5.třídu a zda je možné do dalších kol objednat pouze matematiku a český jazyk(z jiných předmětů se přijímací zkoušky v Sokolově nekonají)? odpovědět

Petr Husar – 18.12.2004 00:37

Formulace matematických úloh je mnohokrát téma na diskusi. Zvláště, když matematický význam může kolidovat s významem češtinářským. Klasickým příkladem je hovorové vyjádření &quot;stálo to jednou tolik&quot;, které obhajují i mnozí vyučující českého jazyka, ale my (matematici) se jen ironicky posmíváme. Váš dotaz lze přeformulovat na následující otázku. Je ve velkém čtverci schován i sám tento velký čtverec? V teorii množin platí, že každá množina je svou vlastní podmnožinou. Podle tohoto bychom čtverec měli do celkového počtu započítat. Jinak chápu i obhajobu Vaší dcery. Dovedu si představit, že uznám odpověď typu: ve velkém čtverci je schováno celkem 8 čtverců, nepočítám-li samotný čtverec. Ale to bych chtěl od páťáka přílišnou rafinovanost. Nakonec přejdu od šedivé teorie k praxi. Příklad počítalo 7 žáků (přece jen se blíží Vánoce), 3 našli 9 čtverců, 2 našli 8 čtverců a po jednom 11 a 7. Zvláštní je, že někteří pochopili otázku na počet celkem, jiní na počet jednotlivých typů. Ale i v tom je kouzlo matematiky, že můžeme rozebírat úmysl, cíl a přesnost formulace. S pozdravem a přání šťastných Vánoc. Petr Husar odpovědět

Přidat příspěvek

Reakce na zprávu
Pavla – 3.10.2017 20:18

Váš vzkaz...Dobrý večer, ráda bych se optala ,zda by syn prošel hned prvním příkladem z mat, kdy počítá hlávky zelí. Nemá zapsán celý postup vypočítaného příkladu. Náš příklad : 28:2 =14 14-2=12 14+2=16 Zk:16+12=28 Zajímá nás ,jestli by takto stačilo? Děkuji mnohokrát.